Mēs visi vēlamies, kaut pastāvētu tādas maģiskās zāles pret paģirām… Par laimi pastāv dažas lietas, ko darīt, lai atvieglotu galvas sāpes, nelabumu, nogurumu un nemieru nākamajā rītā pēc alkohola patēriņa. Šajā rakstā tu varēsi atrast informāciju par to, kā mazināt šos simptomus, un izvairīties no paģirām nākotnē.

Tūlītēja palīdzība

Šķidruma uzņemšana. Paģiras signalizē par to, ka tavs ķermenis ir ekstrēmi dehidrējies. Šķidruma uzņemšana mazinās galvas sāpes, reiboni un apreibumu, kas radies paģiru dēļ. Uzņemt šķidrumu ir īpaši svarīgi, ja tev ir nelaba dūša.

  • Dzer daudz ūdens.
  • Dzer kokosa ūdeni un/vai sporta dzērienu, jo abu sastāvā ir elektrolīti. Visbiežāk galvas sāpes alkohola patēriņa dēļ rodas ne tikai dehidrācijas, bet arī elektrolītu disbalansa dēļ. Konkrēti, nātrijs balansā ar mangānu, kalciju un kāliju ir būtiski labai pašsajūtai.
  • Izvairies no kafijas vai kofeīnu saturošas tējas. Daudzi cilvēki dzer kafiju, lai „pamostos” no paģirām, bet kofeīns izdarīs tikai lielāku ļaunumu, tevi vēl vairāk dehidrējot.
  • Izmēģini ingvera limonādi (ginger ale). Ja tev ir nelabums, ingvers nomierinās tavu kuņģi.

Iedzer pretsāpju zāles. Izvairies no acetaminofēna, jo tam ir ķermeni postoša reakcija savienojumā ar alkohola metabolītiem. Aspirīns un ibuprofēns ir labas izvēles, ja tev sāp galva.

  • Atceries, ka pārlieku liela medikamentu izmantošana var izraisīt ilgtermiņa kaitējumu tavām aknām, it īpaši savienojumā ar alkoholu.
  • Ja zāles nepalīdz, nedzer vēl vienu dozu. Tev nāksies gaidīt, kamēr tavs ķermenis atgūsies pats.

Apēd krekerus, grauzdiņus vai citus ogļhidrātus. Šie ēdieni mazina nelabumu un palīdzēs tavam ķermenis uzsūkt alkoholu tavā sistēmā.

  • Izvairies no ēdieniem, kas ir skābi vai asi, jo tie būs grūtāk sagremojami.
  • Izvairies no smagiem vai taukainiem ēdieniem, jo tie vēl vairāk pastiprinās nelabuma sajūtu.

Nedzer alkoholu cīņā ar paģirām. Alkohols tev īslaicīgi liks justies labāk, taču beigu beigās tevi dehidrēs un vēlāk tu jutīsies vēl sliktāk.

  • Ja tu tomēr nolem iedzert, izvēlies Asiņaino Mēriju vai aukstu alu, taču nedzer pārāk daudz. Tev jādod iespēja savam ķermenim atgūties.
  • Dzer tikai tad, ja tev tajā dienā nav kādi pienākumi (darbs, skola…).

 

Dabīgi līdzekļi

Ēd kartupeļus ar pienu. Pārāk liels alkohola patēriņš var mazināt tava ķermeņa kālija un kalcija rezerves, un kartupeļi ar pienu ir ļoti labs šo minerālu avots (pat labāks par banāniem vai vitamīniem).

Uzvāri ingvera tēju. Ingvers palīdz mazināt nelabumu, ko izraisījušas paģiras. Sagriez ingvera sakni gabaliņos un pārlej ar verdošu ūdeni.

Dzer vārītu ūdeni ar medu un citronu. Citrons atjauno tev nepieciešamo vitamīnu rezerves, un medus palīdz uzturēt cukura līmeņa balansu asinīs.

Uzvāri mārdadžu tēju. Mārdadži attīra aknas no alkohola toksīniem. Pievieno tējkaroti mārdadžu sēklu glāzei ūdens, uzvāri un notecini.

 tēja ar citronu

Paģiru pārdzīvošana

Paguli vēl. Alkohols iztraucē miega ciklu, tāpēc viens no iemesliem nogurumam ir tas, ka tavs ķermenis ir saņēmis pārāk maz miega. Paguli vēl pāris stundas, un tu jutīsies daudz labāk.

Izvairies no spilgtām gaismām un/vai skaļiem trokšņiem. Paģiras izraisa hipersensitivitāti pret gaismu un trokšņiem. Uzvelc saulesbrilles, ja tu dodies ārpus mājas, un izvairies no skaļas mūzikas klausīšanās.

Ja tev joprojām ir grūti izkāpt no gultas, vai tu turpini vemt, labāk paziņo, ka nevarēsi ierasties darbā vai skolā.

Dodies vieglā pastaigā, skrējienā, vai peldi. Endorfīni, kas izdalīsies vingrinājumu rezultātā, uzlabos tev garastāvokli, kas ir svarīgi, ja tu jūties stresa pilns paģiru dēļ. Kustēšanās arī paātrina metabolisma procesu, veicinot ātrāku alkohola izvadīšanu no tavas sistēmas. Atceries uzņemt daudz šķidruma pirms un pēc fiziskām aktivitātēm.

Novērs sev uzmanību. Nav vērts sevi šaustīt par to, ka tev ir paģiras. Dod sev laiku atpūtai. Izmanto savu „brīvo” dienu, lai skatītos iecienītākos seriālus, vai jaunu filmu, vai grāmatas lasīšanai. Tu jutīsies labāk rītdien.

 

Izvairīšanās no paģirām

Dzer mazāk. Tas ir labākais veids, kā novērst paģiras. Atceries, ka alkohols ir toksīns, un tas ir iemesls, kāpēc tu jūties tik slikti pēc dzeršanas.

Pēc katra alkoholiskā dzēriena izdzer pa ūdens glāzei. Tas novērsīs dehidrāciju, kas ir galvenais paģiru cēlonis. Ja tu aizmirsi to izdarīt alkohola patērēšanas laikā, izdzer vienu vai divas glāzes ūdens pirms gulētiešanas.

Nedzer dažādu veidu alkoholiskos dzērienus. Izvēlies vienu – vai tas būtu vīns, vai alus, vai noteikta veida stiprais alkohols. Dažādu alkohola veidu miksēšana ir drošs ceļš uz paģirām nākamajā rītā.

Izvairies no cukurotiem kokteiļiem. Margarita varbūt ir garšīgs kokteilis, bet lielais cukura daudzums maskē alkohola garšu, tāpēc kļūst viegli to patērēt vairāk, nekā tev šķiet. Tas pats attiecas uz citiem kokteiļiem, kuru sastāvā ir limonādes un augļu sulas.

Domā par savu tempu. Vielmaiņai ir nepieciešama aptuveni stunda, lai pārstrādātu katru dzērienu. Atstājot lielāku pauzi starp katru dzērienu palīdzēs ķermenis atgūties no tiem, stipri samazinot paģiru iespējamību.

Samazini saņemto acetaldehīdu daudzumu, kamēr tu dzer

Dzer mazākus tilpumus. Tas ir labākais veids, kā novērst paģiras. Atceries, ka alkohols tiek konvertēts acetaldehīdos, kas ir ne tikai viens no būtiskākajiem paģiru cēloņiem, bet ir arī pamatā gandrīz katrai ar alkoholu saistītajai slimībai, sākot no aknu slimībām līdz mutes vēzim. Acetaldehīds ir pirmās klases kancerogēns.

Dzer lēnām. Aknas spēj likvidēt acetaldehīdus vienā alkohola vienībā vidēji stundas laikā.

Izdzer vienu Alcotox kapsulu papildus atbalstam acetaldehīdu samazināšanā. Iedzer vienu kapsulu par katru izdzerto dzērienu. Pētījumi uzrāda, ka viena Alcotox kapsula spēj reducēt 86% acetaldehīdu 125ml tilpuma 12.5% stiprā baltvīnā.

alcotox paģirām